سودآوری پرورش بوقلمون

سودآوری پرورش بوقلمون | turkey breeding

پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون دارای ظرافت ها و مراحل مختلفی است و هر فردی که قصد وارد شدن به آن حوزه را دارد، باید از پیش آموزش دیده و به اینکار مسلط باشد. البته، این فرد باید موارد مهم  و تعیین کننده ای مانند استفاده از بوقلمون های سنتی و محلی و اصلاح شده، میزان تجربه مورد نیاز برای این کار، تولید بوقلمون صنعتی و نگهداری انها را در نظر داشته باشد و از پیش راهکارهایی برای انها بیاندیشد. 
علاوه بر این، افراد درگیر در این کار ، باید برای پرورش تعداد کمی از بوقلمون تجربه کافی کسب کرده یا از دیگران مشورت بگیرند در حالی که پرورش گله های بزرگتر مستلزم داشتن اطلاعات تخصصی وسیع در این زمینه است. همچنین، یکی از مواردی که نیاز به بررسی زیاد و کسب اطلاعات خاص دارد این است که، تعداد بیماری های مشترک بین این پرنده و انسان زیاد بوده و ما با گرفتن مجوز واکسیناسیون می توانیم ، خطرات احتمالی مالی و جانی را تا حد زیادی کاهش دهیم. قابل ذکر است که ، برخی اوقات گرفتن انواع مجوز برای کار کردن نیز به تغییر نوع پرورش و کم یا زیاد کردن ظرفیت ها بستگی دارد. 
ازجمله دلایل اهمیت بوقلمون و رشد وپرورش آن این است که این گوشت این پرنده دارای خواص فراوانی بوده و سرشار از انواع ویتامی های مفید گروه B  و A و انواع املاحی است که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود و مصرف آن در فصل های سرد بسیار توصیه شده است.   
موضوعاتی که در این مقاله شرح می دهیم شامل پرورش بوقلمون، هزینه پرورش بوقلمون، سودآوری پرورش بوقلمون، پرورش بوقلمون در فضای باز ، آموزش پرورش بوقلمون، دوره پرورش بوقلمون، مدرک پرورش بوقلمون،  گواهینامه پرورش بوقلمون و سرمایه  لازم برای پرورش بوقلمون هستند. 

بوقلمون یکی از انواع ماکیان است که از گوشت و تخم آن استفاده میشود.

هزینه پرورش بوقلمون

هزینه پرورش بوقلمون به این بستگی دارد که وسعت محل و یا تعداد این پرنده ها چه مقدار باشد. در صورتی که بخواهید مزرعه ای کوچک با تعداد محدودی پرنده در اختیار داشته باشید، می توانید با هزینه بسیار کم جوجه های بوقلمون را خریداری کرده و به رشد  پرورش آنها بپردازید. اما ، باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشید، که احتمال شکست در هر کاری وجود دارد. 
با این حال، باید به طور پیوسته از بوقلمون مراقبت کرد زیرا آنها کمی جنگجو بوده و معمولا راه نمیروند و امکان دارد که در این موقعیت تعدادی از آنها تلف شوند. نکته مهم و جالب این است که اگر هزینه های مربوط به خوراک بوقلمون را مدیریت کرده و از مواد متفاوت استفاده کنید، می توانید سود خوبی به دست آورید که نسبت به هزینه های انجام شده، منصفافه و به صرفه است. 

آموزش پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون ، یکی از کارهایی است که هر فردی میتواند آنرا با استفاده از حداقل دانش انجام داده و سود خوبی نیز کسب کند. البته، داشتن گواهینامه پرورش بوقلمون و اطلاعات تخصصی در این زمینه،  به افراد علاقمند به این کار کمک بیشتری کرده و موجب می شود تا موفق تر عمل کنند. اخیرا، اینکار، به نوعی کارآفرینی تبدیل شده و افراد سرمایه گذار با ایجاد مزارع بزرگ، سعی می کنند تا هم گوشت و محصولات مورد نیاز افراد را تامین کرده و هم زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کنند. 
افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند، میتوانند بسته های آموزشی دوره آموزش پرورش بوقلمون که توسط مرکز آموزش مجازی پارس ارایه شده را تهیه کرده و اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورند. دوره پرورش بوقلمون، می تواند در مدتی کوتاه نکات ارزنده ای را به دانش پذیران آموخته و دیگاه آنها را نسبت به اینکار تغییر دهد. علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره، به دانش پذیران مدرک پرورش بوقلمون اعطا نموده و دوره هایی مانند دوره آموزشی پرورش مرغ بومی، دوره آموزشی پرورش قارچ و دوره آموزشی پرورش ماهی قزل آلا را نیز به علاقمندان معرفی می کند. 

پرورش بوقلمون مستلزم داشتن تجربه است.

سودآوری پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون کار چندان دشواری نبوده و بسته به اینکه چطور و با چه روحیه ای شروع شود، سودآوری خوبی خواهد داشت. احتمال دارد که اینکار در ابتدا کمی چالش برانگیز بوده و برای صاحب کار مشکلات زیادی ایجاد کند اما با گذشت زمان ، تکنیک های موفقیت را یاد گرفته و میتوانید از آنها در جهت کسب سود و پیشبرد موفقیت آمیز کار استفاه کنید. 
علاوه بر این، یکی از دلایل سودآوری پرورش بوقلمون این است که تغذیه این مرغ، دشوار نبود و می توان از مواد مختلفی برای تغذیه آن بهره برد. علاوه بر این، می توانید جوجه آن را به قیمت بالایی فروخته و از این طریق نیز سود کسب کرده و یا حتی مرغ بالغ را به شیو های مختلف به مشتریان عرضه کنید. در نهایت ، محدودیتی برای فروش این مرغ وجود ندارد. 

پرورش بوقلمون در فضای باز 

علی رغم اینکه ، به نظر می رسد که پرورش بوقلمون در محیط های صنعتی بهتر بوده و مزیت های چشمگیری به دنبال داشته باشد، اما از نظر علمی و کارشناسی، پرورش بوقلمون در فضای باز ، هزینه های کمتری داشته و کیفیت گوشت بوقلمون را نیز افزایش می دهد. البته محیطی که بوقلمون ها در آن پرورش داده میشوند باید، نسبتا خنک بوده و وضعیت آب و هوایی آن کاملا قابل پیش بینی باشد تا جوجه های بوقلمون به سرعت رشد کرده و آماده فروش شوند.
علاوه بر این، هنگامی که بوقلمون ها به چراگاه ها برده شوند، می توانند از دانه های موجود در آنجا تغذیه کرده و به این روش ، در هزینه ها صرفه جویی می شود. از طرف دیگر، احتمال دارد که بوقلمون ها به واسطه میکروب ها و انگل های موجود در خاک بیمار شده و یا حیوانات دیگر آنها را از بین ببرند. البته ، میتوان از پناه گاه های سیار برای نجات و حفظ این مرغ ها استفاده کرد. 

گوشت بوقلمون در مقایسه با گوشت قرمز خواص بسیاری دارد.

دریافت مجوز پرورش بوقلمون

در صورتی که فردی بخواهد کسب و کار کوچکی راه اندازی کند، سرمایه  لازم برای پرورش بوقلمون، چندان زیاد و چشمگیر نخواهد بود و میتواند با مبلغ جزیی تعدادی جوجه ایرانی یا جوجه وارداتی خریداری کرده و در شرایط مطلوبی آنها را در یک محیط بسته یا فضای باز پرورش دهد. البته ، همیشه تهیه و فراهم کردن شرایط ایده ال کمی دشوار و هزینه بر است اما اگر این شرایط با فکر اقتصادی فراهم شوند، مشکل خاصی بروز نمی کند. 
علاوه بر این، دریافت مجوزپرورش بوقلمون  به این افراد کمک میکند که نه تنها اطلاعات ضروری در این زمینه را به دست آورند بلکه با استفاده از ان میتوانند ، سرمایه لازم را از طریق دریافت انواع وام تهیه کرده و کارشان را تا حد زیادی گسترش و توسعه دهند. سازمان فنی و حرفه ای کشور از جمله موسساتی است که افراد علاقمند میتوانند با مراجعه و شرکت در کلاس هاس آن و پشت سر گذاشتن آزمون عملی و نظری، مجوز معتبر پرورش بوقلمون دریافت کنند.

گواهینامه پرورش بوقلمون

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس