درباره عکاسی حرفه ای

درباره عکاسی

در زمان های بسیار دور دوربین عکاسی همانند یک اتاق تاریکی بود که در قرن 5 هجری برای مشاهده از آن استفاده می کردند.
معروف شدن عکاسی از همین اتاق تاریک صورت گرفت. شخصی به نام لئوناردو داوینچی در قرن 16 میلادی این وسیله به نام  Camera Obscuraنامیده شد. این جعبه تاریک نیز نظر نقاشیان را به خود جذب کرد و بعدها نقاشیان  ایتالیایی از آن برای طراحی متناسب با مناظر استفاده کردند. 

دوره آموزش مدرک گواهینامه

عکاسی چیست :

عکاسی به معنای عکاسی کردن و عکس برداری می باشد در خیلی از معانی های عکاسی نیز به فتوگرافی (photography) نیز معروف شده است  که در این دوره عکاسی فتو به معنی نور و گرافی به معنای ثبت می باشد. 
کار عکاسی ثبت و به دست آوردن یک تصویر از یک سوژه عکاسی می باشد. این روش در دو بخش قابل تعریف است یکی به دست آوردن تصویر و دوم آن که ظاهر کردن تصاویر و نمایان کردن آن، که برای بدست آوردن تصویر باید بخشی از اشیا به وسیله دوربین یعنی نگاتیو آن انجام گیرد. 

اصول عکاسی :

با کمی کار کردن مداوم و همیشگی و کسب اطلاعات لازم می توان به موارد عکاسی دیجیتال پی برد زیرا کار سختی نمی باشد به علاوه نیز وقتی با انواع اصطلاحات تکنیکی برخورد می کنید باید به دنبال درک مفهومی آن بگردید . دریافت اطلاعات بدست آمده از عکاسی برای همه عکاسان مهم می باشد.
مزیت برگزاری دوره های آموزشی کسب دستورالعمل های عکاسی می باشد و توجه داشته باشید هر دوره ای دارای اصولی می باشد.
ما به اینجا به اصول عکاسی پی می بریم.
- دیافراگم :
دیافراگم یا واژه انگلیسی آن (Aperture) می باشد که در عکاسی همگی با آن آشنا می شوند. به حال ساده تری می توان اینگونه بیان نمود که دیافراگم نشان دهنده اندازه گشایش دهانه لنز است.  لنز مثل یک پنجره مانند است به صورتی که نور بیشتری وارد می گردد و اگر پنجره کوچکتر باشد نور کمتری وارد می گردد. این به صورتی است که نور بیشتری به عکس می خورد و عکس روشن تر می گردد. و برعکس آن هم نیز اتفاق می افتد. دیافراگرام از حالت های اصلی تنظیمات دوربین است که می توان نور دهی عکس را مشخص کرد. 
اصول دوم فوکوس پیوسته (Al Servo) : 
فوکوس بر روی سوژه منعکس مانده و باقی می ماند. فوکوس خودکار به کار کردن ادامه می دهد، ادامه توضیحات بیشتر رجوع به دوره آموزشی عکاسی .
بوکه (bokeh) :
شاید این اسم تا حالا به گوشتون نخورده باشد ما شما را با بوکه آشنا می کنیم ، بوکه دارای دایره های روشنی همانند چراغ می باشد زمانی که تصویر در بیرون فوکوس باشد به وجود می آید. بوکه نیز افکت منظم برای بک گراند تصویر به کار برده می شود. که از طریق دیافراگرام های باز ایجاد می گردد.
عمق میدان | Depth of field :  
عمق میدان در عکس زمانی به وجود می آید که میزانی از تصویر که در فوکوس وجود دارد نمایانان می گردد. دوربین نیز فاصله فوکوس دارد ولی زمانی که در هر دو طرف نقطه وجود دارد واضح یا شارپ باقی مانده است به این محدود عمق میدان می گویند.
نوردهی :
 نوردهی یا Exposure مقدار روشنی یا روشن نبودن تصویر می باشد. تصویر زمانی ایجاد می شود که سنسور دوربین در معرض دوربین نور قرار می گیرد.
- ایزو :
شاید جالب باشد زمانی که عکسبرداری می کنید باید عکس با کیفیت گرفته شود به این صورت که ایزو دوربین به درستی انتخاب گردد ما برای شما این مثال را می زنیم که اگر ایزو صد باشد به معنای دوربین زیاد حساس نیست که برای تصویربرداری در نور روز متناسب پیشنهاد شده است و اگر ایزو 3200 قرار باشد دوربین زیاد نسبت به نور حساس است، پس پیشنهاد می گردد که از ایزوی بالاتری برای تصویربرداری در شرایطی که نور کم است استفاده شود.

عکاسی یک هنر است

رازهای ترکیب بندی خلاقانه در عکاسی : 

تمیز کردن لنز دوربین : 
نکته ای که باید مد نظر داشت بعد از هر عکس گرفتن، تمیز کردن همیشگی لنز دوربین است. لنز حساس است و تمیز کردن آن باید با دقت لازم نیز انجام گیرد. 
ایجاد ارتباط صمیمی با دوربین : 
زمانی که با دوربین خود رابطه خوبی داشته باشید می توانید به هر صورتی نیز عکس برداری خود را نیز انجام دهید.
ثابت ماندن :
برای آن که عکس واضح بیافتد لازم است که در جای خود ثابت بماند تا عکس به ثبت برسد بعلاوه می توان عکاسان از پایه های دوربین برای عکس برداری خود استفاده کنند. این امکان دارد با تکان دادن دست زمانی که دوربین در دست است باعث می شود که شات خوب ار عکس به دست نیاید.
فلش : 
این نیست که هر وقت بخواهید می توانید از فلش دوربین استفاده کنید تا جایی سعی شود از فلش استفاده کنید که نور طبیعی برای عکس وجود نداشته باشد، تابش نور فلش سبب گردیده تا عکس غیر طبیعی  به نظر آید.
- زوم دهی در عکاسی : 
تا موقعی که به سوژه نزدیک هستید نیاز نیست از زوم استفاده کنید ولی اگر بیش از حد دور بود آن گاه از زوم دوربین برای عکاسی خود استفاده کنید.
- بخش سخت تنظیمات :
در دوربین تنظیمات فوق العاده ای وجود دارد که می توان آن تنظیمات را در نور عکاسی و نوری که در اختیار است استفاده کنید به روشی که عکاسی در شب باید از تنظیمات شب کمک بگیرید و همچنین تنظیمات دیگر.
بعد از انجام نکات که گفته شد لازم است تا کیفیت عکس در نظر گرفته شود تا بتوانید عکس های حرفه ای مورد نظر را به ثبت برسانید. 

درباره قانون یک سوم :

-  یکی از مهم ترین بخش ها پیروی از اصول عکاسی یعنی قانون یک سوم است.
- بخش دیگری کادر دوربین است که باید براساس چهارچوب قاب عکس گرفته شود.
کادر بندی :
برای هر عکسی باید کادر مناسبی را مد نظر داشته باشید تا عکس مربوطه از بین نرود. 
هر چقدر که سوژه برای عکس ها جالب باشد باید کادر مناسب برای آن در نظر گرفت تا با یک نظم خاصی عکس به وجود آید.
تنظیم دهی کادر عکاسی به ثبت سوژه مربوط است.
تقارن و تکراری ولی جذاب :
عکاس ها این حرفه را یاد بگیرند زمانی که یک تصویر با تقارن گرفته شود تصویر زیباتری نیز به بیننده انتقال می دهد، برای این روش کافی است که سوژه وسط تصویر قرار بگیرد و با خطی فرضی تقارن نیز بررسی شود ولی یک نکته دیگه باید مد نظر داشت که فاصله سوژه عکس یاید در دو کادر به یک اندازه باشد.
- هدایت خطوط :
یکی از جالب ترین کارهای عکس استفاده از خطوط به روش افقی یا عمودی می باشد. با این روش به صورت اتفاقی چشم بیننده به سمت خطوط هدایت می شود و از این رو خطوط هدایت شده مخاطب را به سمت سوژه می کشد.
- ترکیب بندی اشیای مختلف :
این تکنیک نیز موثر است برای عکس برداری نیز از ترکیب چند اشیا در کنار هم می توان تصویر زیبایی خلق نمود حتما امتحان کنید.

عکاسی قابیست ماندگار در زمان های آینده که زنده کننده خاطرات در گذشته است

دوره آموزش عکاسی :

مرکز آموزش مجازی پارس برای همه افراد علاقمند به عکاسی دوره آموزش عکاسی را ارایه نموده است تا افراد بتوانند به مطالب مهم و کاربردی عکاسی آشنا و دست یابد و از طرفی نیز پارس به همه آموزش دیده ها یا همان دانشپذیران نیز مدرک عکاسی و گواهینامه عکاسی نیز اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس