اهمیت icdl برای ورود به بازار کار

تاریخچه ICDL:

از سال 1997 میلادی (شمسی1376) از سوی بنیاد اروپایی گواهینامه بین المللی راهبردی رایانه ICDL یک برنامه آمورشی است هدایت می گردد. 

به طور کلی مدرک ICDL به عنوان یک مدرک بین المللی IT شناخته شد.
و همین منظور مدرک ICDL ، از سوی مراکز دولتی، مراکز فناوری اطلاعات (انفورماتیک) و دیگر شرکت های تجاری صادر و پشتیبانی می شود.
این مدرک ICDL به زبان های مختلف بازنویسی شده است و حدود به چند میلیون این مدرک تا سال 2007 تهیه و صادر شد.
ریشه گواهینامه ICDL خود را مخصوص به کسانی می داند که از توانایی و مهارت خود در پیشبرد رایانه شخصی و برنامه های عمومی استفاده می نماید. در اصل ریشه ضروری IT را به وجود می آورد. 

icdl فناوری اطلاعات آموزشی از رشته کامپیوتر است

ICDL چیست ؟

زمانی که مهارت های کار با کامپیوتر را فرا گرفته اید و می توانید با کامپوتر کار کنید به این معنا است که دوره ICDL را گذرانده اید.
ICDLمنشات گرفته از International Computer Driving License است معنای مهارت کار با کامپیوتر را در خود جای داده است. 
دوره  بین المللی کاربردی کامپیوتر ICDL استانداردهای بین المللی هستند که به وسیله آن می توان  مهارت های کامپیوتری کاربران را افزایش داد.
دوره ای سی دی ال (ICDL) با افزایش سطح توانایی کاربران ارتباط مستقیمی دارد زیرا باعث سطح کارآیی فرد می شود و جایگاه شغلی فرد را بالاتر از نسبت به قبل افزایش می دهد و باعث ایجاد رشد و بهبود کارایی و راندمان شرکت و مراکز را به وجود می آورد.
در دوره آموزش جامع مهارت های هفتگانه ICDL ، باعث می گردد تمام مهارت و ارتقای فردی و سازمانی را آموزش دهد.

اهداف ICDL :

- افزایش حد توانایی ها در فناوری اطلاعات (IT) 
- افزایش سطح بازدهی در شرکت ها
- به وجود آوردن توانایی در کارفرمایان برای سرمایه گذاری اثرگذار در فناوری اطلاعات IT
- پشتیوانه استفاده بهتر از حداکثر مهارت و توانایی کارمندان در فضای کاری

icdl فناوری اطلاعات تکنولوژی است که برای ذخیره اطلاعات و انتقال و پردازش اطلاعات استفاده می شود.

کاربران ICDL :

کاربران ICDL  تشکیل شده از کاربران شرکتی و خانگی و همچنین کارفرمایان که این خود به کارفرمایان این اجازه را می دهد که اطلاعات دانش آموخته ها گواهینامه ICDL شان که در رشته کامپیوتر است ، به روز باشد.
داشتن گواهی ICDL بسند می کند که مهارت کامپیوتری شما بالا است. بنابراین شرکتی که در نظر دارد نیروی انسانی استخدام یا کارمند خود را آموزش دهد باید اطمینان داشته باشد که هزینه کافی و درست برای این کار در اختیار مرکز گذاشته است. 
نداشتن مدرک ICDL موجب بی اعتمادی شرکت ها می گردد . به طور قابل قبول شرکت در دوره های مختلف بعد از پایان باید با دریافت گواهینامه همراه باشد.
مهارت های ICDL شامل هفت دسته می باشد که برای رسیدن به این مهارت ها نیاز است دوره های آن ها گذرانده شود.

در ذیل تمام مهارت های هفتگانه ICDL توضیح خواهد داده شد:

1- شناخت اولیه در فناوری اطلاعات (IT) : در شناخت اولیه کاربران با تمام تجهیزات سخت افزاری و اطلاعات نرم افزاری رایانه آشنا خواهند شد همچنین کار با آن ها را فرا می گیرد. در این صورت با تمام شبکه های اطلاعاتی و کاربرد روزانه برنامه های کاربردی کامپیوتر آشنا می شوند.
2-  استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ها :
در مرحله دوم از مهارت هفتگانه ICDL علاقمندان به چگونگی استفاده از کامپوتر و سیستم عامل را یاد می گیرند و همچنین می توانند تنظیمات اصلی دلخواه خود را در ویندوز تنظیم نمایند. همچنین لازم می دانند که کار و مدیریت فایل های کامپیوتری همانند کپی، حذف و غیره .... را به راحتی به انجام برسانند. 
در این صورت است که اطلاعات راجب به ویروس کامپیوتر و مقابله با ویروس را در این مرحله یاد می گیرند.  
3- پردازش متن (Microsoft Office) :
کاربران باید اطلاعات لازم درباره برنامه های پردازش متن از جمله (word) را یاد بگیرند و همچنین اطلاعات کارایی آن (ورد) را در مراحل کار همانند (صفحه جدید، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی، کار با تصاویر و ....) افزایش دهند.
4- صفحه گسترده (صفحات گسترده EXCEL) : علاوه بر کاربرد WORD علاقمندان باید در مهارت هفتگانه که مرحله چهارم آن نرم افزار EXCEL  است اطلاعات لازمه را کسب نمایند تا در آن مسلط شوند که کاربرد آن در (ایجاد سند جدید، قالب بندی، جدول بندی، و ....) می باشد همچنین در این برنامه فرمول های مقدماتی ریاضی و کاربردی را یاد می گیرند.
5- پایگاه داده (مفاهیم Access) :
در مرحله پنجم مهارت دیگر از icdl وجود دارد به نام پایگاه داده که داوطلبان با حالت های مقدماتی جداول و پایگاه داده ای پرس و جو و ایجاد و ویرایش آشنا می شوند.
6- ارایه مطالب (Power Point) :  کاربران می توانند در مهارت ششم از دوره ICDL ابزارهایی ارایه مطالب در رایانه را فرا بگیرند و به خوبی از آن استفاده نمایند. به این صورت که امکان ساخت اسلایدها و ویرایش و قالب بندی تصاویر و متن ها را دارد.  همچنین یک کاربر بعد از آموزش می تواند به بهترین نحو از حرکات و امکانات نرم افزار استفاده کند.
7- مهارت دیگر از مدرک ICDL شبکه و اینترنت  :
در مهارت دیگر از مدرک ICDL خدمات شبکه و اینترنت و پست الکترونیک است به این صورت که کاربران با مفهوم کلی اینترنت و دیگر شاخص های آن آشنا می شود و می توانند با اینترنت که کارایی آن جستجو نموده است به بهترین شکل استفاده نماید.
همچنین کار با صفحات اینترنتی را یاد می گیرد. علاوه بر کار با صفحات اینترنتی می تواند دسترسی به پست های الکترونیک داشته باشد و به آسانی بتواند به ارسال و دریافت نامه های الکترونیک بپردازد.

دریافت ICDL در ایران چگونه است ؟ 

علاقمندان می توانند با مراجعه به مراکز معتبر و ثبت نام در این دوره و گذراندن دوره های ICDL ، مهارت بدست آورند تا بتوانند در آزمون خود شرکت کنند. این آزمون شامل موارد زیر می باشد :
- مفاهیم کامل IT
- آشنایی با ویندوز 
- آشنایی با Word
- آشنایی با Excel
- Access
- خدمات اطلاعاتی شبکه – اینترنت و پست الکترونیکی 

مزایای مدرک ICDL : 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روز رسانی سیستم های جهانی بیشتر مشاغل با سیستم کامپیوتری کار می کنند . مدرک ICDL که گواهینامه بین المللی کامپیوتر است می توانند در اکثر شرکت های خصوصی و دولتی و حتی موسسه ها و مراکز مشغول به کار شوند.
- خرج های پیشتیبانی کامپیوترها را کم می نماید. به این عنوان که کارمندان مدارک ICDL خود به پیشتیبانی دستگاه ها می پردازند.
-ICDL  سطح توانایی فناوری اطلاعات را در یک سازمان اطمینان می بخشد.
- وقت های هدر رفته کارهای غیرموثر IT را کاهش می دهد.
دیگر مزایای مدرک ICDL :
داشتن مدرک ICDL به افراد در منزل کار می کند تا در صورت انجام کار چه در شرکت چه خصوصی ،به کارفرمای یا مشتریان خود مدرک را ارایه کنند.
ICDL به اشخاص در حوزه کامپیوتری کمک می نماید تا با یادگیری مفاهیم ابتدایی مهارت های کامپیوتری، ماهرانه و با اعتماد به نفس با کامپیوتر کار کنند.

فناوری اطلاعات icdl دنیای جدیدی از علوم را عرضه می کند

دوره آموزش مدرک ICDL :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمامی کارمندان و افراد علاقمند به یادگیری مهارت های کامپیوتری دوره آموزش icdl را ارایه نموده است که پارس بعد از اتمام دوره آموزش به تمامی افراد مدرک معتبر ICDL و گواهینامه اعطا می فرماید که افراد می توانند با در دست داشتن مدرک معتبر خود ، وارد بازار کار شوند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس