اهمیت مشاوره خانواده

علم روانشناسی : 

روانشناسی علمی است که به رفتارهای افراد توجه دارد و آنچه در ذهن می گذرد می پردازد.  منظور از رفتار شامل مواردی همانند مطالعه کردن، صحبت کردن، ورزش کردن و ...... و نمونه هایی از فرآیندهای ذهنی شامل حل مسئله، سبک تفکر، حافظه و یادگیری اشاره دارد.
تاریخچه روانشناسی در سال 1879 میلادی سال شروع روانشناسی علمی بود  است.

دوره آموزش روانشناسی ازدواج

دوره آموزش روانشناسی به صورت غیر حضوری به علاقه مندان ارائه می شود.

روانشناسی ازدواج چیست :

مشاوره روشی است که باید  در زمینه خاص و مهم به افراد کمک و راهنمایی دهد. مساله ازدواج یکی از موضوعات مهم است که در روش مشاوره همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است و به عنوان قسمتی از کارهای مهم یک مشاوره به حساب می آید. باتوجه به این موضوع افرادی که قصد ازدواج دارند با کمک منابع مشاوره ای راهنمایی های مورد نیاز را در این بخش دریافت می کنند تا بتوانند تصمیم های مهم تر و بهتری را بگیرند.

ضرورت و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج : 

ازدواج از مسایل مهم هر فرد در زندگی است که جنبه های مهم را تحت تاثیر خود قرار می دهد. امروزه با توجه به آمارهای طلاق در رابطه با زندگی به هم ریخته مشاوران در این فکر هستند تا از این مورد جلوگیری کنند. مشاوران قبل از ازدواج اول درباره اصول اولیه پزشکی مورادی ذکر می کنند و از طرفی دیگر در زمینه موضوعات شخصیتی و روانی و روابط نیز در حال شکل گیری و کاربردی نقش به سزایی ایفا می نمایند. به همین منظور مشاوره قبل ازدواج حیاتی است که به آن پرداخته می شود.
ارزیابی معیارهای ازدواج در مشاوره قبل ازدواج :
مشاوران ازدواج در اولین قدم به ملاک هایی توجه می نماید که برای یک ازدواج امری ضروری و مهم است. توجه به چگونگی ملاک ها و ارزش گذاری ها و همچینین درجه بندی آن ها سبب اشکالاتی می گردد. به همین منوال مشاور قبل ازدواج سعی می کند تا معیارهای افرادی را که قصد ازدواج دارند ارزیابی کند و راهنمایی های مورد نیاز در رابطه با معیارهای هر فرد ارایه نماید.
بررسی آمادگی زوج ها برای ازدواج :
اولین عنصر مهم سن ازدواج می باشد که برای انتخاب زوج در ازدواج مهم و ضروری است و عامل مهمی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و یک عنصر مهم است که زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به سن درمی یابیم که آمادگی سنی در رابطه با اجتماع و روانی نیز خوردار است. توجه نکردن به سن در ازدواج  موجب شکست های بعدی در مراحل زندگی می گردد. زیرا سن باعث پختگی چه از نظر روانی و اجتماعی و حتی عاطفی اجتماعی می گردد. به همین عنوان می توان تصمیم گرفت در سن فقط عامل اصلی نمی باشد و لازم است فرد به پختگی و آمادگی لازم به ازدواج برسد.
ارزیابی تطابق ها شخصیتی در ازدواج :
خصوصیات شخصیتی هر فردی دارای تنوع های متفاوتی است، تعدادی از خصوصیت های فردی برای رضایت مشترک زندگی دارای اهمیت زیادی هستند.  به عنوان مثال کسی که به بهداشت فردی اهمیت می دهد در برابر کسی که هیچ اهمیتی به آن ندارد نیز نخواهد توانست در کنار هم زندگی موفقی داشته باشند.
از دیگر  خصوصیات شخصیتی فرد توجه به درون گرایی و برون گرایی دارد. افراد درون گرا توجه زیادی به تنهایی خود دارند در صورتی که افراد برون گرا علاقه به تنهایی نداشته و سخت از آن دوری می کنند. 
با وجود چنین خصوصیت های شخصیتی که تاثیر زیادی در زندگی مشترک دارد ، ویژگی های دیگری هم موجود است که از عامل های مشترک هر فرد برای زندگی مشترک موفق و ازدواج موفقی است. 

اهمیت مشاوره خانواده :

با توجه به چگونگی زندگی و شرایط زندگی افراد با عوامل مختلفی در زندگی رو به رو هستند. مشاور خانواده روشی است تاثیر گذار برای افرادی که با عوامل استرابی در زندگی رو به رو هستند. به همین اساس لازمه هر شخصی نیاز به دریافت اطلاعات برای رفع این مشکلات است به همین منظور روانشناس مشاوره ازدواج وظیفه به ارایه راهنمایی، اطلاع رسانی و رفع مسایل خانوادگی دارد.
موضوعات قابل بررسی در مشاوره خانواده :
در دوره آموزش روانشناسی ازدواج مواردی را در حوزه خانواده و مسایل آن مطرح می نمایند، این موضوعات شامل مواردی همچون :
- ازدواج و تشکیل خانواده یا مشاوره قبل از ازدواج :
در روانشناسی قبل از ازدواج مواردی  کلی تر می باشند و تمام امور زندگی را در بر می گیرد. امروزه با پیشرفت فرهنگ جامعه توجه زیادی از مردم به روانشناسی قبل از ازدواج شده است، به همین امر انگیزه افراد برای امور مشاوره ازدواج از جهت روان شناختی برانگیخته شده است.
تربیت فرزندان :
یکی دیگر از موضوعات مهم روانشناسان ازدواج مراجعه بیشتری افراد در خصوص تربیت فرزندان می باشد. به صورتی که خانواده با ارتقای اطلاعات در همین زمینه نیاز آن را پیدا کرده است تا آموزش راه های مناسب برای تربیت کودکان و نوجوانان نشان دهند. 
یکی از مزیت های مهم در انتخاب همسر مناسب و ازدواج موفق استفاده از روانشناس ازدواج است. روانشناسی ازدواج به دو دسته قبل از ازدواج و بعد از ازدواج تقسیم می شوند. بر اساس آنچه توضیح داده شد که تمامی افراد نیازمند مشاوره قبل ازدواج نیازمند هستند و افراد از این بابت می توانند خوشحال باشند که بازار کار خوبی برای آن ها رقم خورده است به همین علت با گذراندن دوره های روانشناسی ازدواج از پارس می توان مرکز مشاوره زندگی راه انداخت و مهارت ها و بهترین راه های کارآمد را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار دهید.

گواهینامه روانشناسی ازدواج بعد از گذراندن دوره آموزش به فراگیران اعطا می شود.

هدف مشاوره ازدواج :

در مشاوره ازدواج سعی بر آن شده است تا زوج ها را از ارتباط با یکدیگر، رفع مشکلات، کنترل خشم افراد را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لازم هر کدام از این مراحل به آموزش درست پرداخته شود و افراد را به سمت ازدواج موفق هدایت می نماید.
ولی مشاوران نمی توانند تصمیم گیرنده نهایی باشند آن ها فقط به عنوان یک نفر سوم آگاهی کامل را به زوج ها می دهند و طرفین را از مسایل اطراف آگاهی می دهند تا با انتخاب مناسب را مشخص نمایند، و به عنوان فردی که آگاهی کاملی دارد زندگی درست را تشکیل دهد.

اصول ازدواج موفق | روانشناسی ازدواج :

- برای داشتن زندگی موفق با همسر خود لازم است در مرحله اول اطلاعات کافی بدست آورید و به اندازه ای تدبیر به خرج دهید تا ازدواج برایتان قابل فهم و درک باشد.
- تنها در صورتی طرفین با هم ازدواج کنند که در ویژگی ها و ارزش ها با هم شباهت زیادی داشته باشند.
- ازدواج با کسی که جذاب باشد مانعی ندارد ولی قبل ازدواج حتما خویشتن داری کامل را داشته باشد.
- توجه شود برای یک ازدواج موفق  نیاز است به همسرتان محبت و علاقه داشته باشید و آنچه را مد نظر قرار دهید زیرا دوست داشتن بر خلاف هر چیزی پایدار باقی می ماند.
- قبل از ازدواج راه حل اختلاف ها و همچنین روش ایجاد صمیمیت آموخته شود.

 

مدرک روانشناسی ازدواج در پایان دوره های آموزشی به فراگیران ارائه می شود.

دوره آموزش روانشناسی ازدواج

 

دوره آموزش روانشناسی ازدواج :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام علاقمندان به دوره روانشناسی ، دوره آموزش روانشناسی ازدواج را ارایه داده است تا افراد بتوانند برای ورود به بازار کار روانشناسی ازدواج این دوره را به صورت پیشرفته برگزار نماید و از طرفی دیگر، پارس به همه دانشپذیران بعد از گذراندن آزمون مورد نظر مدرک روانشناسی ازدواج و همچنین گواهینامه روانشناسی ازدواج اعطا می فرماید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس