اهمیت دکوراسیون در منازل امروزی

معماری چیست ؟ 

 به اعتقاد بیشتر معماران در مورد معماری تعریف های زیادی است زیرا هنر معماری با محیط اطراف انسان ها در ارتباط است. اصول زیبا شناسی از هنر، علم و ریاضیات در طراحی معماری مورد استفاده قرار می گیرد. 

عناصر نور و رنگ ، خط، شکل، فضا کاربرد زیادی در طراحی دکوراسیون دارد.
بحث معماری بر اهمیت فضا  تاکید زیادی داشته به صورتی که معماری به عنوان موضوع اصلی دکوراسیون می باشد. به عبارتی می توان این گونه تعریف نمود که با استفاده از انواع مصالح و راه و حل های مختلف، چگونه فضایی را به روشی خلاق سازماندهی نماییم.

دوره اصول چیدمان در دکوراسیون

معماری مصری، یونانی یا رومی، معماری منشورها و استوانه ها، هرم ها یا کره هاست. 

دکوراسیون معماری طراحلی داخلی فضا نورپردازی

معماری داخلی چیست ؟ 

 طراحی محیطی از خانه یا ساختمان یا فضای داخلی که علاوه بر زیبا سازی بسیار پر کاربرد است که کارایی آن ها سبب حفظ آرامش و آسایش برای اعضای ساکنین می گردد.
در اصل یک طراح داخلی با توجه به اصول های معماری که به انواع سبک ها ارایه شده می پردازد و حتی بر اساس سلایق دیگران یک طراحی را انجام می دهد.  در اصل معماری به حفظ منابع و بازسازی برای طراحی کاربردی می پردازد.
بر اساس تعریف مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی یعنی : هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه ها و دیگر اشیا، در یک اتاق یا ساختمان به روش هنرمندانه می باشد.

نکاتی که در طراحی دکوراسیون باید رعایت گردد شامل :

دکوراسیون امروزه با توجه با خانه ها طراحی می گردند و مسئله ضروری برای افراد شده است با این که چه رنگ هایی در منزل به کار بگیریم و یا از چه سبک طراحی و نورپردازی ها استفاده گردد همه و همه از نکاتی می باشد که در طراحی دکوراسیون ضروری می باشد.
از جالب ترین نکاتی که در دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود ساده و کم خرج می باشد زیرا بدون خرج اضافه می توان آرامش را به منزل خود آورد .

نکات جالب از طرف کارشناسان دکوراسیون : 

1- بازسازی دیوارهای خانه با استفاده از نقاشی : 
متخصصان دکوراسیون بر این باور می باشند که نقاشی کردن دیوارها از جالب ترین و ارزان ترین و سریع ترین  راه حل های موجود برای تنوع در طراحی داخلی منزل است. 
پیشنهاد کارشناسان این است استفاده از رنگ های پر انرژی و گرم مناسب برای نقاشی و رنگ آمیزی می باشد.
2- وسایل که بیشتر در چشم هستند و جالب تر به نظر می آیند در خانه جفت انتخاب گردد. با این روش می شود نظم را به منزل اعطا نمود. وسایل تزیینی مانند صندلی و دکورهای دیواری و شعله های دیواری در طراحی و تزیین منزل بهتر می باشند.
3- مستقر کردن ابزارهای طبیعی در خانه. با توجه به تزیینات گل و سنگ های طبیعی در که جذابیت خاصی دارند ، کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این باور هستند تا طبیعت را به منزل خود بیاورند و سنگ لب رودخانه در منزل استفاده نمایند.
4- جابه جایی وسایل خانه در طراحی دکوراسیون تاثیر خاصی دارد به این صورت که جای مبل و صندلی ها را تغییر داده، مبل ها از کنار دیوار خارج گردیده و در بخش دیگر از اتاق چیده گردد.  صندلی ها در گوشه ای از اتاق چیده شود.
5- قاب عکس های خانه خود را با توجه به رنگ دیوار تغییر و یا انتخاب گردد یا به روش دیگر یک میز در گوشه ای اتاق داشته باشد و عکس های خود را بر روی آن بچینید به این صورت که طرحی زیبا به منزل بدهید.

نورپردازی طراحی داخلی دکوراسیون معماری

دکوراسیون داخلی پذیرایی :

قسمت مهم در منزل و هر خانه اتاق پذیرایی می باشد زیرا افراد در تمام وقت های خود در سالن پذیرایی هستند در این صورت است که برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به این مسئله دکوراسیون پذیرایی منزل بیشتر از هر فضای دیگر در منزل حساسیت و دقت لازم خرج می گردد.
همه افراد به این عقیده هستند که در تمام مراحل زندگی با شیوه های جدید روز دنیا جلو بروند و انتخاب دکوراسیون نیز از این شیوه به دور نیست. تهیه دیزاینی متفاوت در فضای پذیرایی می تواند به فضای گذشته تازگی ببخشد و سالن را متفاوت تر تبدیل نماید.
یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون مورد توجه است رنگ های به کاربرده شده می باشد که در سالن پذیرایی و هم چنین هماهنگی بین وسایل پذیرایی است که رعایت کردن این نکات می تواند دکوراسیون جالبی را به فضای پذیرایی ببخشید.
در این مقاله سعی بر این شده است تا آموزش های لازم در دوره باعث تغییراتی در خانه برای روحیه افراد گردد.
در هنگام چیدن وسایل در پذیرایی باید مکان های متفاوتی اعم از نشستن در درون فضای پذیرایی فراهم شود تا در محل پذیرایی احساس صمیمیت بیشتری به وجود آید.
یکی از نکات در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد چیدمان مبل ها برای نشستن و قرار دادن تلویزیون در مکانی است که مورد دید همه عموم خانواده قرار می گیرد. 
بهترین ایده به نقل از کارشناسان برای فضایی شاد و جالب به وجود آورید استفاده از ترکیب رنگ های شاد و متنوع در فضای خانه می باشد.
یکی از خصوصیت ایرانی ها داشتن سبک گذشته است که سعی می کنند در چیدن وسایل شیوه و فرهنگ خود را نشان دهند. البته با وجود پیشرفت هایی که امروزه شاهد آن می باشیم فرهنگ و سنت های به جا مانده است که تعدادی هنوز به زیبایی از آن ها در دکوراسیون منزل استفاده می نمایند.

دوره آموزشی اصول چیدمان در دکوراسیون

دکوراسیون منزل ایرانی :

تعدادی از افراد هم الان وجود دارد که در منزل کوچک زندگی می کنند و دغدغه ذهنی دارند چه نوع وسایلی برای دکوراسیون خود استفاده کنند. در این بحث به فضای مسکونی خانه های کوچک می پردازیم تا بهترین فضا از منزل جذابیت خاص خود را بگیرد.
شاید بسیاری از افراد در خانه های کوچک به دور از این فکر باشند که بدست آوردن یک خانه شیک و زیبا داشته باشند. بسیاری از منازل کوچک با تغییرات کوچک و مهم به خانه های شیک و دیدنی تبدیل شده اند.

نورپردازی طراحی داخلی معماری دکوراسیون

دوره آموزش دکوراسیون داخلی معماری :

مرکز آموزش مجازی پارس برای افراد علاقمند به طراحی و معماری دوره آموزش طراحی دکوراسیون داخلی را ارایه نموده است تا بتوانند با آموزش های لازم و بدست آوردن تجربه و اعتماد به نفس کافی ، پروژه های کاری که به آن ها واگذار می شود پیاده سازی نمایند و این گونه است که پارس به تمامی علاقمندان دوره مدک دکوراسیون داخلی و گواهینامه اعطا می فرماید تا به خوبی بتوانند وارد بازار خود شوند.
هدف از دوره آموزش توانمندی سازی دانش پذیران در خواندن طرح های ساختمانی و تاسیساتی و اجرای آن ها است. و بعد ها با استفاده از افکار ذهنی و تکنیک های که کسب نموده اند طرح خود را پیاده نمایند.
رشته دکوراسیون داخلی از رشته هایی است که زمینه کاری آن را در جامعه می توان به فراوانی دید. طراحی فضای داخلی فروشگاه های بزرگ و کوچک، هتل ها،اداره ها و بانک ها، مجتمع های تجاری، خانه ها،سالن های انتظار و آرایشگاه ها از نمونه هایی است که لازمه آن ها طراح داخلی می باشد.
به همین مراکز معتبر پارس اقدام به گردآوری دوره های مقدماتی و پیشرفته به صورت حرفه ای نموده است تا در این مسیر همراه مفیدی برای علاقمندان باشد.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس