اهمیت ایجاد انگیزه در اعضای تیم

فهرست مطالب

داشتن انگیزه برای اعضای تیم در یک کسب‌وکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مدیران همواره به دنبال روش‌هایی هستند که این انگیزه را در تیم‌های تحت مدیریت خود اضافه کنند. اما راهکارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که شما ‌میتوانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال ‌میتوانید با ایجاد طرح‌های پرداخت پاداش، اعضای تیم را تشویق کنید تا بیشتر با یکدیگر اتحاد و انگیزه داشته باشند تا بتوانید اهداف را شناسایی کرده و به آن‌ها دست پیدا کنید.

در ادامه برخی از مهم ترین مسائل در زمینه اهمیت ایجاد انگیزه در اعضای تیم را مورد بررسی قرار ‌میدهیم و همچنین در خصوص نظرات دکتر میثم شکری ساز در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد. ایشان به عنوان کارآفرین نمونه کشور ‌میتوانند اطلاعات لازم را در مورد ارائه انگیزه به تیم به شما ارائه دهند و شما نیز ‌میتوانید از دانش ایشان در این خصوص استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با ایشان روی لینک زیر کلیک کنید:

میثم شکری ساز

 

میثم شکری ساز

 

ایجاد انگیزه در تیم برای فروش و کسب درآمد بیشتر

تفاوتی ندارد که محصول یا خدمت شما برای فروش چیست. برای این که بتوانید درآمد خود را در کسب‌وکارتان بیشتر کنید باید در تیم خود ایجاد انگیزه داشته باشید. دکتر میثم شکری ساز ‌می‌تواند در این خصوص با شما همکاری داشته باشد. درواقع زمانی که تیم شما انگیزه داشته باشد، سعی بیشتری در ارزیابی عملکرد خود داشته و همین مسئله باعث ‌میشود که نقاط ضعف را شناسایی و برطرف نماید.

برای مثال ‌می‌توان گفت که اگر تیم شما مجموعه‌ای از فروشندگان یک فروشگاه باشند، ‌می‌توانید این انگیزه را با ارائه پرسانت برای فروش در نظر بگیرید. این پورسانت بهتر است برای تما‌می اعضا در نظر گرفته شود و همین مسئله باعث ‌می‌شود که تما‌می اعضای فروشندگان تمام سعی خود را به کار گیرند تا در نهایت بتوانند کسب درآمد بیشتری داشته باشند. این روش انگیزه دهی ‌میتواند یکی از بهترین روش‌هایی باشد که برای فروش و کسب درآمد بیشتر امروزه مورد استفاده است.

 

چطور ‌می‌توانیم در تیم ایجاد انگیزه کنیم؟

به عنوان یک مدیر در تیمی که رهبری آن را بر عهده دارید ‌می‌توانید ابزار مختلفی را برای ایجاد انگیزه داشته باشید. این ابزار به دو دسته تنبیه و تشویق تقسیم بندی ‌می‌شوند. ابزار تنبیه در یک سازمان باعث بروز فرهنگ سرزنش شده و همین امر باعث ‌می‌شود که انگیزه‌های شخصی در راستای دور شدن از مشکلات پیش بیاید.

انگیزه با فرهنگ سرزنش در میان اعضای تیم بیشتر ‌میشود ولی ارتباطات در تیم و اتحاد اعضای تیم با استفاده از این روش از بین ‌میرود. از این روی به شما توصیه ‌می‌کنیم که حتما به این مورد توجه داشته باشید و از سرزنش یا تنبیه استفاده نکنید.

سوی دیگر ایجاد انگیزه را ‌می‌توان تشویق دانست. فرهنگ پاسخگویی در این روش بیشتر ‌می‌شود و اعضای تیم تلاش ‌می‌کنند تا بتوانند بر اساس وظایف محوله و همچنین عملکرد شخصی خود به دیگر اعضای تیم کمک کنند و با اتحاد ایجاد شده ‌میتوانیم در نهایت عملکرد بسیار مناسبی داشته باشیم. برای مثال تصور کنید که شما با ارزیابی یکی از کارکنان متوجه شده اید که این شخص عملکرد مناسبی در بخش فروش ندارد.

در ابتدا باید مشکلات زندگی شخصی وی را بررسی کنید و در صورت نیاز ‌می‌توانید به وی کمک کنید. در قدم بعدی برای تیم یکه وی در آن فعالیت ‌می‌کند، در صورت بهبود عملکرد، تشویقی را در نظر بگیرید و به تما‌می اعضای تیم پاداش بدهید. همین مسئله باعث ‌میشود پاسخگویی شخص بسیار بیشتر شود و همچنین عملکرد نهایی تیم بسیار بالاتر خواهد رفت.

 

تیم

 

‌چرا ایجاد انگیزه در تیم مهم است؟

تما‌می کارهای یک کسب‌وکار توسط تیم انجام ‌میشود. تیم (ها) مانند چرخ دنده‌های یک ماشین بزرگ (کسب‌وکار) به شمار ‌میروند که باید اهداف را به سرانجام برسانند. پس اگر این چرخ دنده‌ها نتوانند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند، در نهایت ‌میتوان گفت که سیستم شما عملکرد بسیار قدرتمندی خواهد داشت.

از این روی تما‌می مدیرانی که هدف خاصی برای به سرانجام رسیدن در سیستم دارند ‌میتوانند انگیزه را در میان اعضای تیم خود بیشتر کنند. در صورتی که قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و همچنین ‌میخواهید بدانید که چطور ‌میتوانیم میزان انگیزه را در تیم بیشتر کنیم، در ادامه ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

دوره‌های مدیریت دکتر میثم شکری ساز چه کمکی به شما در راستای ایجاد انگیزه در تیم ‌میکند؟

دکتر میثم شکری ساز را ‌میتوان یکی از افراد موفق در حوزه مدیریت و کارآفرینی دانست که امروزه فعالیت بسیار زیادی را در خصوص یادگیری و آموزش انجام ‌میدهد. ایشان با بوم کسب‌وکارهای ایرانی آشنایی کامل داشته و همین امر باعث ‌میشود که بتوانند با دقت بسیار زیادی دوره‌های مدیریت و ایجاد انگیزه را در تیم برای شما ایجاد کنند.

400 نفر پرسنل تحت امر ایشان به خوبی در دسترس به اهداف سازمانی فعالیت ‌میکنند و سابقه اجرایی سی و دو گانه ایشان در همین راستا کمک شایانی را به کسب‌وکارهای ایرانی در راستای ایجاد انگیزه در میان اعضای تیم ‌میکند. در صورتی که سوالی در این مورد داشته باشید و ‌میخواهید بیشتر در خصوص دوره‌های مدیریت دکتر شکری ساز اطلاعات بیشتری کسب کنید ‌میتوانید به وب سایت ایشان مراجعه کرده و یا فرم‌های مربوط به کارشناسی و کسب مشاوره را پر کنید.

 

اعضای تیم

 

سخن پایانی

در کسب‌وکارهای امروزی، تیم‌ها نقش بسیار زیادی را در به موفقیت رسیدن سیستم و سازمان ایفا ‌میکنند و باید در نظر داشت که تیم سازی یکی از مهم ترین وظایفی است که هر مدیر باید به خوبی آن را انجام دهد. در همین راستا نباید از یاد برد که ایجاد انگیزه و اتحاد با ایجاد فرهنگ پاسخگویی در میان اعضای تیم ‌میتواند ایجاد شود و شما قادر خواهید بود از این سیستم استفاده داشته باشید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید و یا ‌میخواهید اطلاعات بیشتری را در خصوص ایجاد انگیزه در تیم، اهمیت و نحوه بروز آن به دست بیاورید، ‌میتوانید در دوره‌های دکتر میثم شکری ساز که در حوزه مدیریت ایجاد شده است شرکت کنید. مطالعه کتاب‌های ایشان همچنین ‌میتواند به شما کمک شایانی نماید. دکتر میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین و همچنین مشاور دستگاه‌های دولتی شناخته شده و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای فعال در تیم‌های کسب‌وکار و کارآفرینی شناخته ‌میشوند.

 

سوالات متداول

1. چرا باید در تیم‌های سازمانی ایجاد انگیزه نماییم؟

در این صورت مدیریت، ارزیابی و همچنین رسیدن به اهداف ساده تر انجام شده و در دسترس خواهد بود. به این منظور باید از روش‌هایی استفاده کنید که فرهنگ سازمانی را در راستای تشویق اعضای تیم بالاتر ‌میبرد.

2. چه کسی ‌میتواند در ایجاد انگیزه در میان افراد تیم به شما کمک نماید؟

دکتر میثم شکری ساز را ‌میتوان به عنوان یکی از اشخاصی دانست که در این زمینه به شما کمک کرده و شما قادر خواهید بود در این خصوص از کمک‌های ایشان استفاده داشته باشید. شرکت در دوره‌ها و مطالعه کتاب‌های ایشان توصیه ‌میشود.

برچسب ها : انتشار دهنده:

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس