اهمیت آموزش ICDL

فواید دوره آموزشی ICDL

ICDL مخفف عبارت International Computer Driving License   به معناي گواهينامه بين المللي کاربري کامپيوتر است .  بنابراين مي توان گفت ICDL گواهينامه بين المللي يا مدرک بين المللي مهارت استفاده از کامپيوتر است .

دوره آموزشی ICDL درجه 1

با توجه به رشد همه جانبه علم و تکنولوژي و تاثيرات غير قابل انکار و لاينفک آن بر همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي انسان ها مهارت کار با رايانه | کامپيوتر يکي از ملزومات لاينفک براي انجام امور ساده و روزمره زندگي به شمار مي رود . در تعيين ملاک هاي يک انسان باسواد در قرن حاضر تنها توانايي خواندن و نوشتن را ملاک قرار نمي دهند بلکه در عصر حاضر يکي از ملاک هاي دسته بندي افراد به با سواد و بي سواد ارزيابي توانايي افراد در کار با کامپيوتر است . 

دوره آموزش ICDL

اهمیت دوره آموزشی ICDL

از آنجا که در عصر حاضر فراگيري علم کامپيوتر يکي از ملزومات مورد نياز براي برقراري ارتباط با محيط پيرامون به شمار مي آيد ، ICDL به عنوان اولين دوره آموزشي کامپيوتري به عنوان دوره مقدماتي پيشنياز ورو د به ساير دوره هاي کامپيوتري به شمار مي آيد .  
مدرک ICDLيک مدرک بين المللي است . فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي ICDL در صورت کسب حداقل نمره قابل قبول موفق به دريافت گواهينامه ICDL خواهند شد . 

 

آموزش مبانی کامپیوتر

مهارت های دوره ICDL 

با توجه به اين که دوره آموزشي ICDL  يک دوره آموزشي مقدماتي است در اين دوره فراگيران با اصول و مباني اوليه و کلي کار با کامپيوتر آشنا خواهند شد . محتواي آموزشي دوره ICDL در عين سادگي و مقدماتي بودن به دليل اين که زير بناي ورود به دنياي کامپيوتر به شمار مي روند از اهميت ويژه اي برخوردار هستند . در ادامه به برخي از عمده ترين و مهم ترين مباحث آموزشي دوره ICDL اشاره خواهيم کرد . 
دوره ي آموزشي ICDL  در برگيرنده 7 مهارت اصلي و مهم مي باشد . اين هفت مهارت در دو سطح مقدماتي و پيشرفته تقسيم بندي و ارائه مي شوند . دوره مقدماتي شامل آموزش سه مهارت اول و دوره پيش رفته شامل آموزش چهار مهارت بعدي به عنوان دوره پيشرفته شناخته مي شود . در ادامه اين دوره ها را به صورت مختصر تعريف مي کنيم . 
مباحثي که در دوره مقدماتي به فراگيران آموزش داده مي شود عبارتند از : 
آشنايي با  مفاهيم فن آوري اطلاعاتIT
آشنايي با مباحث اطلاعات و ارتباطات ، اينترنت Internet
آشنايي با روش  استفاده از کامپيوتر و مديريت فايل ها Windows
مباحث بالا ، مباحثي هستند که در بخش مقدماتي دوره آموزشي ICDL  تدريس مي شوند . 
پس از ارائه مباحث اشاره شده تحت عنوان بخش مقدماتي نوبت به آموزش مباحث پيشرفته تر مي رسد .

مباحث پيشرفته دوره هاي آموزش ICD  عبارتند از : 
دوره آشنايي با پردازشگز کلمه | ورد پروسسينگ | Word processing
دوره آشنايي با صفحات گسترده اکسل| Excel spread sheets
دوره آشنايي با برنامه ارائه مطالب |دوره پاورپوينت | PowerPoint  presentation
و در نهايت دوره آشنايي با برنامه بانک اطلاعاتي اکسس |  Access  Data base 

لازم به ذکر است موارد و مباحث ياد شده در کليه دوره هاي آموزشي ICDL به صورت هماهنگ و يکسان آموزش داده خواهد شد . 
در ادامه هر يک از يک مباحث را به صورت مختصر تعريف و به کاربردهاي هر يک از اين برنامه ها اشاره خواهيم کرد .

برنامه  ورد| Word
محيط ورد براي تنظيم انواع متن مورد استفاده قرار مي گيرد . اين برنامه قابليت تنظيم متن تايپ شده در انواع فرمت ها و سايزها را دارا مي باشد . اين برنامه قابليت تنظيم سايز کاغذ ، ميزان حاشيه و غيره را براي کاربران فراهم آورده است .

برنامه اکسل | Excel
يکي از پر کاربردترين نرم افزار هاي ميکرو سافت افيس برنامه اکسل است . اين برنامه يک نرم افزار صفحه گستره است به اين مفهوم که يک جدول بسيار بزرگ با قابليت انواع برنامه ريزي برا ي هر يک از خانه هاي اين جدول به صورت مستقل را برا کاربر فراهم مي کند . قابليت هاي کاربري بسيار زياد اين برناتمه در کنار آموزش ساده آن را به يکي از پر کاربردترين برنامه هاي دنيا تبديل کرده است . 

برنامه پاور پوينت | Power point 
پاورپوينت نيز يکي از زير مجموعه هاي ميکروسافت افيس است . اين برنامه در راستاي ارائه هرچه بيشتر بهتر مقالات ، پروژه ها ، سمينارها و غيره به کار مي رود و به  دليل افزايش ميزان تاثير گذاري بر مخاطبان از پر کاربردترين هاي روز دنيا به شمار مي رود . 

بانک اطلاعاتي اکسس |  Access  Data base
اين برنامه که براي استفاده هاي کوچک و عمدتا براي نصب برروي کامپيوترهاي خانگي طراحي شده است ، وظيفه اين برنامه ذخيره سازي اطلاعات به صورتي است که در کمترين زمان ممکن قابل دستيابي و استفاده باشند . 
با توجه به توضيحات ارائه شده مي توان دريافت که با شرکت در دوره هاي آموزشي ICDL  فراگيران با 4 برنامه بسيار پر کاربرد آشنا خواهند شد و همچنين اولين و مهم ترين قدم براي ورود به دنياي کامپيوتر را با موفقيت پشت سر خواهند گذاشت . 

 

اهمیت آموزش ICDL

دوره های آموزشی ICDL

با توجه به توضيحات ارائه شده و با توجه به اين که همه افراد با هر ميزان تحصيلات و مدرک و توانايي در رشته تخصصي خود  در صورت عدم آشنايي با دانش کاربرد کامپيوتر فاقد قابليت هاي لازم براي ورود به بازار کار خواهند بود، شرکت در دوره هاي آموزش ICDL  به عنوان تلاشي براي کسب قابليت هاي مورد نياز براي ورود به کليه عرصه هاي شغلي بسيار لازم و غير قابل انکار است . به عبارت ديگر فراگيري مهارت کار با کامپيوتر و آشنايي با مجموعه نرم افزار هاي ميکروسافت آفيس شامل ورد ، اکسل ، اکسس و پاور پونت جز لاينفک ورود به بازار کار است . 
از اين رو دوره هاي آموزش ISDL در ليست پر مخاطب ترين دوره هاي آموزشي در حوزه علم کامپيوتر قرار دارند و همه ساله با انبوه متقاضيان مواجه مي شود . در همين راستا مراکز آموزشي زيادي به منظور مرتفع کردن نيازهاي متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي ICDL کرده اند . 
باتوجه به اين که اين دوره مقدماتي سنگ بناي آموزش هاي آينده متقاضيان خواهد بود و آموزش کامل و جامع اين دوره مي تواند متضمن آموزش هاي آتي باشد انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر و استفاده از دوره هاي آموزشي آن مي تواند تاثي به سزايي در روند آموزشي فراگيران  داشته باشد .

گواهینامه آموزشی ICDL درجه 1

يکي از معتبر ترين مراکز آموزشي که اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي ICDL  کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است . اينمرکز با ارائه دور هاي آموزشي ICDL  فراگيران را در مسير آموزش مهارت ICDL همراهي کرده و در نهايت به فراگيراني مه موفق به کسب نمره مورد قبول شوند مدرک ICDL ارائه خواهدکرد . 
از آنجا که در دنياي امروز انجام کليه امور روزمره اعم از خريد هاي اينترنتي ، پرداخت قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن و غيره و غيره نيازمند آشنايي مقدماتي و کسب مهارت کار با کامپيوتر است بنابراين دوره هاي آموزشي ICDL علاوه بر متقاضيان ورود به بازار کار براي افراد خانه دارد و کودکان و نوجوانان نيز بسيار لازم و ضروري مي باشد . از اين رو متقاضيان شرمت در دوره هاي آموزشي ICDL تنها به قشر و گروه سني خاصي محدود نمي شود . 
 

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس