اهداف آموزش مجازی چیست

اهداف آموزش مجازی چیست ؟

یکی از اهدافی که در آموزش مجازی می توان به آن پی برد فراگیری دوره های مجازی به دانشپذیران در هر جایی از کشور می باشد. زیرا مزیت خوبی برای آن ها است برای آن که می توانند از راه دور به دوره مورد نظر خود دست پیدا کنند و آموزش های لازم را به صورت مجازی نیز دریافت کنند و دوره آموزش مربوطه خود را بگذرانند.
آموزش مجازی برای چه کسانی مناسب است ؟
آموزش مجازی برای کسانی که وقتی برای شرکت در کلاس های به صورت حضوری ندارند نیز مناسب می باشد.

دوره های آموزشی مرکز آموزش مجازی پارس

مزایای آموزش مجازی شرکت در کلاس ها از راه دور است

آموزش مجازی چیست ؟

با وارد شدن سیستم تکنولوژی به سیستم آموزشی و پیشرفت در فناوری اطلاعات و ایجاد و تولید وسایل و ابزارات برای ارتباط از راه دور در جامعه باعث گردیده تا روش های آموزشی جدیدی وارد بازار شود. با تغییرات و روش ها هر فردی می تواند در هر موقعیت و زمانی مشخص شده از قبل نیز مشغول به یادگیری از آموزش شوند. 
اندکی نگذشت تا دوره آموزش از راه دور تاسیس شد. این نوع آموزش مزایای خودش را دارد زیرا در سال های اولیه آموزش به صورت مکتوب نویسی بوده و فقط استفاده از آن به وسیله نامه انجام می گرفت. 
با گسترده شدن تکنولوژی و از همه مهم تر ارزانی این هزینه ها استفاده از تکنولوژی ، کاربرد از ابزارهای به روز تر برای دریافت دانش شکل گرفت. با تشکیل و گسترش اینترنت این نوآوری جدید نیز با استفاده از روش ها به صورت جدی تری نیز ادامه دار شده و برای آموزش از استانداردهای خاصی نیز استفاده گردید و همچنین هر روزه خدمات جدیدتری نیز به این شیوه اضافه شد. آموزش الکترونیکی نیز کاربردیست برای انتقال دانش به روش الکترونیکی است.
در این جا به دو کلمه Training  و Learning بر می خوریم که واژه Training  به معنای آموزش و Learning به معنای یادگیری می باشد. در روش سنتی از شیوه آموزش دادن استفاده می کنند زیرا با زور و اجبار همراه بود و دانش آموز در بعضی از مواقع تمایلی به ادامه دادن درس نداشت و یا مشکلاتی در بیرون از مکان آموزشی برای دانش آموز پیش می آمد. روش جدیدی از آموزش بر گرفته شد، زیرا فرد برای شخص خود به دوره های مجازی روی می آورد و اجباری در کار خود نمی بیند.
آموزش مجازی بحثی وسیع دارد که خود به چند دسته تقسیم بندی می شوند.
-    آموزش بر اساس وب :
در این روش نیز آموزش با استفاده از اینترنت صورت می گیرد. در بیشتر مواقع نیز آزمون های مربوطه هر دوره از طریق الکترونیکی و وب است. برپایی کلاس های آموزشی درس ، یاداشت های درس ، جزوه ها ، اتاق کنفرانس ، پست الکترونیکی جز این دسته هستند و همه بر روی وب نگهداری می شوند.
آموزش بر پایه کامپیوتر :
در این بخش نیاز به وصل شدن به  اینترنت و حتی شبکه نمی باشد جز در موارد ویژه . در این بخش از اطلاعات در یک واسط الکترونیکی نگهداری می شود و مخاطب با استفاده از یک کامپیوتر یا ابزاری از این وسیله الکتریکی می تواند از آن استفاده کند. به عنوان نمونه استفاده از سی دی (CD) های آموزشی پر کاربرد می باشد.
-    آموزش به وسیله ابزارهای دیجیتالی :
 در این روش آموزش به وسیله ابزارهای دیجیتال همراه می باشد که از طریقه PDA  و Tablet  و ... ارایه می گردد.
-    آموزش بر اساس تلفن همراه :
آموزشی که به صورت پیشرفته و تقریبا در تمامی روش های بالا می تواند قابل استفاده باشد ولی به دلیل زیاد افرادی که از تلفن همراه بهرمند هستند نیز تمرکزی بر روی این روش که به صورت M-Learning شناخته شده بخشی جدا برای آن در نظر گرفته شده است. 
بنابراین استفاده از ابزارهای دیجیتالی تصویری بهتر است زیرا :
- می توان به جای مکتوبی از تصاویر ثابت و متحرک و یا فیلم استفاده نمود.
- توانایی میزان نوشته ها را بسته به موقعیت و کاملا دلخواه بزرگ و کوچک کرد.
- می توان از فیلم های آموزشی ضبط شده به همراه موسیقی در کنار آموزش استفاده کرد.
یکی از مزایای ویژه آموزش مجازی استفاده از راه دور در هر جا برای سپری کردن آموزش است. تمام این بحث ها به این معنی است که در هر جایی از دنیا می توانید به آموزش دست پیدا کنید.
ولی توجه داشته باشید که آموزش مجازی دارای نقاط قوت و ضعف می باشد و این باعث گردیده تا خیلی از شهر ها اقدام به تاسیس این آموزش مجازی کنند.

در دوره های آموزش مجازی در زمان صرفه جویی می شود.

مزایای آموزش مجازی :

- در آموزش های مجازی محدودیت جغرافیایی وجود نداشته در هر نقطه ای از کره زمین قرار داشته باشید این روش وجود دارد تا از امکانات تحصیلی استفاده نمایید.
- در این روش آموزش مجازی نیازی به رفت آمده از این شهر به آن شهر نبوده و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند آموزش خود را سپری نمایند با این روش در کاهش هزینه ها صرفه جویی کرده و از زمان بهترین استفاده شده است.
- هر دانشپذیری در آموزش مجازی می تواند زمان مطالعه را برای خود مشخص نماید.
- امکان جستجوی آنلاین برای متن های گذشته و همچنین برای دسترسی سریع تر امکان پذیر است.
- برای ذخیره نوشته ها نیاز به محیطی فیزیکی نبوده و جایی را اشغال نمی کند.
- امکان برقراری در دوره های آموزشی آنلاین
- شرکت در چندین دوره به تعداد نامحدود
- هزینه پایین نسبت به کلاس های غیر مجازی

آزمون های مجازی :

بعد از شرکت در دوره های آموزشی مخاطب باید خود را برای آزمون آنلاین مجازی آماده کند به این صورت که کاربر در ساعتی مشخص شده و همچنین مدت زمان مشخص شده در یک آزمون شرکت کرده و تمامی نکته هایی که از درس برداشت و یا مطالعه کرده است را در یک روز مشخص شده امتحان خواهد داد.
دانشپذیر به این صورت عمل می کند که بدون حضور داشتن در کلاس های درس مشغول به فراگیری آموزش می شود، این فرد باید اطلاعات اولیه را دانسته تا بتواند با سیستم های کامپیوتری حداقل در حد متوسط با اینترنت و سایت های اینترنتی داشته باشد، ابزارات و امکانات اغلب برای دانشپذیر فراهم و قابل دسترس بوده همچنین نیازمند هزینه زیادی برای این کار نیستند. این ویژگی باعث شده تا دانشپذیر به راحتی و با هزینه کم در این گونه آموزش مجازی ها شرکت کنند.
این گونه از آموزش ها کم هزینه هستند و برای تولید آن نیاز به دانش فنی خیلی زیاد نبوده ولی زمان تولید این روش آموزش ها اغلب زیاده و حجم مباحثی را که به دانش آموزان انتقال داده می شود بسیار ناچیز می باشند.
دوره های آموزشی به صورت پاورپوینت نیز به وسیله اساتید ساخته می شود و در اختیار کاربران بر روی سایت قرار می گیرد.

دوره های آموزشی مرکز آموزش مجازی پارس

آزمون های آموزش های مجازی بعد از اتمام دوره انجام می گیرد

دوره آموزش مجازی : 

مرکز آموزش مجازی پارس برای عزیزان و دانشپذیران که امکان شرکت چه از نظر زمان و موقعیت در کلاس های فیزیکی را ندارند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی مجازی شرکت کنند و بعد از آزمون مربوطه مدرک معتبر مورد نظر خود از دوره و همچنین گواهینامه را دریافت کنند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس