آموزش های اولیه فتوشاپ Photoshop

فتوشاپ چیست ؟

یکی از نرم افزارهای گرافیکی که همه علاقمندان را به وجه می آورد و در طراحی عکس ها کاربرد دارد فتوشاپ نام دارد و مهم ترین اندازه ها را در بهر می گیرد از جمله سانتیمتر، پیکسل، میلیمتر و اینچ است. فتوشاپ تقریبا تمام فرمت های سیستمی را در خود پشتیبانی می کند که مهم ترین و شناخته شده ترین فرمت ها JPEG، PNG، TIFF، GIF  است و فرمت اصلی نرم افزار فتوشاپ، PSD است.

نرم فزار فتوشاپ متعلق به شرکت Adobe است

تاریخچه فتوشاپ : 

نرم افزار فتوشاپ (Photoshop) در سال 1987 توسط شخصی به نام توماس نول در ایالت میشیگان آمریکا تولید گردید. 
توماس نول پدر به نام گلن نول که به عکاسی علاقه خاصی داشت و در خانه خود یک اتاق تاریک برای ایجاد عکس های خود ساخته بود. که در آن موقع شروع تولید رایانه های شخصی بود.
در همان زمان نول همراه با پدرش به عکاسی پرداخت و با چاپ عکس های سیاه و سفید در این مسیر پیش رفتند.
توماس در دوران تحصیل خود به یک نرم افزار ویرایش عکس نیاز داشت تا بتواند از امکانات آن استفاده کند و کارهای مورد نیاز درباره عکس را انجام دهد.
کم کم روی برنامه کار کرده تا بتوانند تصاویر دیجیتالی تولید کنند و قابلیت هایی به نرم افزار ویرایشگر عکس اضافه نمایند مثل ذخیره سازی عکس با فرمت های مختلف و یا تغییر مقدار شفافیت عکس ها، که بعد از چند ماه برنامه نویسی بر روی برنامه و اضافه کردن قابلیت های دیگر به وجود آمدن نرم افزاری قدرتمند به فتوشاپ شدند.

فتوشاپ تقریبا تمامی نمونه رنگ های اصلی و مهم را پشتیبانی می کند مانند:

-    RGB
-    CMYK 
-    Bitmap
-    LAB
-    سیاه و سفید

نسخه های فتوشاپ :

اولین ورژنی که به نمایش تصاویر به صورت تک رنگ بود نسخه  0.7 نام داشت.
و نسخه بعدی که به بازار عرضه گردید ، 0.63 بود که از نسخه قدیمی دارای قابلیت بیشتری بوده این قابلیت نسخه دارای ویرایش تصاویر بود.
و بعد از ورژن های زیاده دیگر بالاخره آخرین ورژن در سال 2013 در پی افزایش استفاده از اینترنت و پیدایش سیستم ها ، نسخه  CC تولید گردید.

کاربرد نرم افزار فتوشاپ : 

در اصل فتوشاپ با داشتن ابزارهای قدرتمند یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس گرافیگی میان گرافیک ها شد. فتوشاپ ابزارهای جدیدی را به ما نشان داد و هر ویرایشی در آن بر روی تصویر می توان انجام داد. 
همانجوری که نرم افزار فتوشاپ به بازار وارد شد قابلیت های بیشتری را به آن اضافه کردند.
استفاده از این نرم افزار می توان کارهایی را انجام داد از جمله ویرایش، ترکیب، رنگ آمیزی، برش و تغییر دادن اندازه تصاویر، تنظیم نور، اضافه کردن فیلتر و دیگر کارهای که می توان انجام داد تا تصاویر جالبی و آن چه مورد نیاز کار است طراحی کنیم.
نرم افزار ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) یک نرم افزار تحت سیستم عامل است برای انجام کارهای گرافیکی ، طراحی و ویرایشی می باشد. این نوع نرم افزار به وسیله شرکت Adobe طراحی و توسعه گشت.

قابلیت های فتوشاپ : 

فتوشاپ قابلیت هایی را هم برای طراحان فراهم کرده است که این نوع خدمات به شرح زیر است :
- طراحی تصاویر سه بعدی
- تغییر دادن پس زمینه (بک گراند)
- اضافه نمودن شیپ های گرافیکی به تصاویر
- تغییر اندازه تصاویر
- کپی تصاویر
- crop, Rotate , Flip
- قرار دادن تصاویر بر روی یکدیگر
- کم حجم نمودن تصاویر
- ساخت تصاویر متحرک gif با استفاده از فتوشاپ
- رنگ آمیزی تصاویر
- پاک نمودن قسمتی از تصویر
- از بین بردن لکه ها از روی تصویر
- فیلتر نمودن تصاویر
- و .....

یادگیری فتوشاپ Photoshop  برای علاقمندان کاربردی و ضروری می باشد

مزایای کار با فتوشاپ :

- استفاده راحت با فتوشاپ :
افرادی که علاقه دارند با فتوشاپ کار نمایند و تخصص کافی ندارند می توانند به راحتی با نرم افزار فتوشاپ کار نمایند، زیرا یادگیری با ابزارهای آن ساده و راحت است. گذراندن دوره آموزش این راحتی را برای شما فراهم آورده است. بعد از آموزش قادر به تصاویر شگفت انگیز خواهید بود.
- کمک به علاقمندان که با یک کلیک می توانند تصاویر را تغییر دهند:
هنگامی که از ابزارها استفاده می شود با یک کلیک می شود اعمال هایی بر تصاویر و عکس ها ایجاد نمود و آن ها را بهبود بخشید . در هر زمان تصاویر بسیار شگفت انگیزی به وجود آورد.
- اعمال افکت بر روی تصاویر :
قابلیت دیگری که فتوشاپ در خود دارد افکت های زیبا می باشد، که با اعمال افکت های یکسان می توان ویرایش هایی را بر روی تصاویر ایجاد نمود. 
- سرعت روش ویرایش زیاد می گردد:
می توان به جای زمان زیاد در پشت رایانه که ویرایش عکس ها مختلف پرداخته شود این روش استفاده از اکشن ها و ابزراها کار را سرعت بخشیده است.

امکانات کار با فتوشاپ : 

نرم افزار فتوشاپ امکانات بسیاری را برای گرافیست ها فراهم آورده است تا محصولاتی را طراحی نمایند :
- ایجاد گاتالوگ 
- طراحی بروشور
- طراحی ست اداری
- طراحی پوستر 
- طراحی لوگو
- طراحی بیلبورد

معایب نرم افزار فتوشاپ : 

نرم افزار فتوشاپ دارای معایب جزئی هم می باشد به این صورت که بعد از نصب نرم افزار فضای زیادی از هارد سیستم را می گیرد و در زمان اجرا هم از سرعت سیستم می کاهد.
کاهش سرعت سیستم یک امر طبیعی است که در همه سیستم ها پیش می آید.
افراد متخصص فتوشاپ یا همان طراحان فتوشاپ با استفاده از سخت افزارهای پیشرفته به راحتی می توانند از این نرم افزار بیشترین سود را ببرند.
برای طراحی عکس های خود نیازمند دوره های آموزشی می باشید.
همانجور که می دانید فتوشاپ یکی از ابزارهای مهم برای هر عکاس یا طراح گرافیک است می توانند از فتوشاپ استفاده کنند. هر علاقمندی هم حتی افراد دارای کسب و کارهای کوچک به طور مقدماتی می تواند از فتوشاپ به نحو احسن بهره ببرد. 
یادگیری نرم افزار فتوشاپ در طراحی برشورها قابل استفاده است زیرا تمامی شرکت ها به افرادی که فتوشاپ را آموزش دیده اند و سابقه کاری دارند نیازمند است، زیرا این کار به شما اجازه می دهد کارهای خلاقانه ای تبلیغاتی انجام داده که بر روی کسب و کار سود فراوانی دارد.
در آموزش فتوشاپ مباحثی مانند آشنایی با فتوشاپ و مفاهیم رنگ ، شروع کار با فتوشاپ، توانایی کار با ابزارهای انتخاب،برش عکس ها و تغییر اندازه، مدیریت لایه در فتوشاپ، مدیریت ماسک، تنظیمات و اصلاح رنگ های تصویر، ایجاد جلوه های ویژه، رتوش تصاویر دیجیتال.

فارسی نویسی در فتوشاپ Adobe Photoshop CC

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از افراد در رابطه کار با فتوشاپ به وجود می آید نوشتن متن فارسی در این نرم افزار است، برای رفع این مشکل ابتدا فتوشاپ را باز کرده قبل از آن به این نکته توجه نمایید حتما زبان فارسی بر روی سیستم شما نصب گردیده باشد ، سپس از منوی Edit گزینه Preferences را انتخاب نموده و در منوی باز شده General را انتخاب کرده تا پنجره Preferences باز گردد. 
از منوی سمت چپ پنجره Preferences گزینه Type انتخاب گردد.
در بخش choose Text Engine Option گزینه Middle Eastern and South Asian فعال گردد و بعد بر روی ok کلیک شود.
و در پایان تمام فعالیت ها نرم افزار یکبار بسته و دوباره باز شود.

فتوشاپ Photoshop به عکاسان در ویرایش عکس ها کمک زیادی می کند

دوره آموزش نرم افزار فتوشاپ :

مرکز آموزش مجازی پارس برای تمام افرادی که به دنبال شغل پردرآمدی هستند و به طراحی و کارهای گرافیکی علاقه دارند و می خواهند کارهای گرافیکی خود را انجام دهند، دوره آموزش فتوشاپ را ارایه نموده است که پارس در پایان آموزش به تمام دانشپذیران مدرک معتبر و گواهینامه فتوشاپ اعطا می نماید، با دردست داشتن مدارک می توانند وارد بازار کار خود شوند.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس