دوره آموزشی CCNA

تعريف مهندسي شبکه CCNA

وظيفه مهندس شبکه يا کارشناس شبکه پشتيباني شبکه ها ي اينترنتي است . اين شبکه هاي اينترنتي مي توانند شامل يک شبکه اينترنتي در محدوده يک طبقه از يک ساختمان و يا دربرگيرنده شبکه ايجاد شده ميان دويا چند کشور مختلف باشند.

Cisco company | شرکت سيسکو 

شرکت سيسکو يک کمپاني آمريکايي در زمينه توليد تجهيزات و محصولات مورد نياز به منظور ايجاد شبکه هاي اينترنتي است. 
شرکت سيسکو در ابتداي امر فقط و فقط به توليد روترهاي چند پروتکلي محدود بود اما امروز محصولات کمپاني سيسکو از تنوع قابل توجهي برخوردار است . از جمله مهمترين و پر کاربردترين محصولات شرکت سيسکو مي توان به انواع سويچ ، انواع مختلف روتر، انواع فايروال و ماژول اشاره کرد . 
از آن جا که شرکت سيسکو به سرعت به يکي از برترين و قدرتمندترين برندها در زمينه توليد تجهيزات و محصولات شبکه هاي اينترنتي تبديل شد ، اقدام به برگزاري دوره هاي تخصصي آموزش اصول و مباني طراحي و اجراي شبکه با استفاده از محصولات توليد شده خود در راستاي آموزش افراد متخصص کرد . 
کمپاني سيسکو پس از برگزاري دوره  ها اقدام به برگزاري آزمون و ارائه مدرک معتبر مهندسي شبکه |CCNA در گرايش موردنظر مي کند . لازم به ذکر است با کسب حدنصاب قبولي در اين آزمون فراگيران موفق به اخذ مدرک بين المللي سيسکو خواهند . مدرک بين المللي سيسکو داراي اعتبار بين المللي و دارا ي قابليت استعلام است و به همين دليل متخصصاني که موفق به اخذ مدرک بين المللي سيسکو شوند مي توانند در هر کشوري براي ورود به بازار کار اقدام نمايند . 

ثبت نام دوره آموزشی CCNA

مدارک مختلف شرکت سيسکو 

شرمت سيسکو در پنج سطح کختلف با توجه به ميزان دوره هاي گذرانده و در گراش هاي مختلف به فراگيران مدرک اعطا مي کند . که در ادامه به صورت مختصر به اين سطوح و گرايش ها اشاره خواهيم کرد . 
مدارک سيسکو در چهار سطح مقدماتي | کارداني | دستياري ، حرفه اي ، کارشناسي و مهندسي ارشد به فراگيران ارائه مي شود.
علاقه مندان مي توانند با انتخاب هريک از گرايش هاي مورد نظر که در ادامه به آن ها اشاره خواهيم کرد تا بالاترين سطح آموزش ديده و پس از اخذ مدرک بين المللي براي ورود به بازار کار اقدام نمايند . 
تصوير چارت
گرايش ها و شاخه هاي مختلف مدرک سيسکو 
گرايش هاي مختلف سيسکو عبارتند از 
گرايش مسيريابي و سوئچينگ Routing and switching
گرايش طراحي Design
گرايش امنيت  Security
گرايش ذخيره سازي شبکه اي Storage and networking
گرايش انتقال صدا Voice
گرايش بي سيم Wireless
که همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم علاقه مندان براي کسب بالاترين مدرک در هر گرايش بايد چهار دوره آموزشي را يکي پس از ديگري با موفقيت گذارنده و پس از اخذ مدرک براي شرکت در سطح بعدي همان دوره اقدام نمايند . 

مدرک سیسکو دارای گرایش های مختلفی است.

دوره CCNA 

دوره آموزشي CCNA که مخفف عبارت Cisco Certified Network Associate و به مفهوم مدرک سيسکو دستيار شبکه است ، دومين سطح از چهار سطح مدارک سيسکو است که مي تواند با توجه به دوره گذرانده شده در هريک از گرايش هاي ذکر شده صادر و اعطا شود .
به عنوان مثال :
مدرک CCNA با گرايش مسيريابي و سوئچينگ
مدرک CCNA با گرايش طراحي
مدرک CCNA با گرايش امنيت
مدرک CCNA با گرايش ذخيره سازي شبکه اي
مدرک CCNA با گرايش صدا
مدرک CCNA با گرايش بي سيم 
براي ورود به اين سطح از دوره هاي آموزشي Cisco  علاقه مندان ملزم به گذراندن دوره مقدماتي در گرايش مورد نظر هستند و همچنين براي شرکت در دوره هاي بالا تر شامل CCNP  ، CCDP  و پس از آن CCIE و CCDE ملزم به گذراندن دوره آموزشي CCNA و در يافت مدرک هستند . 

اهميت مدرکCCNA

 باتوجه به اين که اين در اين دوره علاقه مندان و فراگيران با مباحث پايه و اساسي مورد نياز در مورد شبکه هاي LAN  و WAN  آشنا خواهند شد و همچنين اين دوره پس از گذراندن دوره مقدماتي اولين دوره مهم و تخصصي در اين حوزه است گذراندن اين دوره و کسب مدرک CCNA مي تواند گام بزرگي در راه کسب موفقيت هاي بزرگ در اين حوزه به شمار آيد . 

 

مدرک سیسکو در سطوح مختلف ارائه می شود.

دوره هاي آموزشی CCNA

با توجه به اعتبار مدارک صادر شده و مورد تائيد شرکت سيسکو و همچنين قابليت استعلام ايي مدارک در سرتاسر دنيا و امتيازاتي که افراد با ارائهاين مدرک مي توانند در بازار کار جهاني به دست آورند دوره هاي آموزشي سيسکو و به خصوص دوره هاي آموزشي CCNA با استقبال چشمگير علاقه مندان و به خصوص فارغ التحصيلان شاخه هاي مختلف علوم کامپيوتري قرار گرفته است . 
در اين راستا مراکز آموزشي معتبر زيادي در زاستاي پاسخگويي به نيازهاي متقاضيان اقدام به برگزاري و ارائه دوره هاي آموزشي CCNA کرده اند . در اين ميان با توجه به اين که اين  دوره ها در راستاي کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت هاي مورد نياز به منظور کسب موفقيت در آزمون هاي شرکت سيسکو است ، انتخاب يک مرکز آموزشي معتبر که افرادرا دراستاي رسيدن به اهداف مورد نظر همراهي کند از اهميت خاصي برخوردار است . زيرا با توجه به استقبال چشمگير علاقه مندان از دوره هاي آموزشي CCNA و ساير دوره هاي شرکت سيسکو برخي مراکز نامعتبر و سود جو در راستاي کسب منافع مالي اقدام به برگزاري دوره هاي مذکور کرده اند که در نهايت منجر به سردرگمي و هدر رفتم انرژي ، زمان و هزينه فراگيران خواهد شد.
يکي از معتبرترين مراکز آموزشي که در راستاي پاسخگويي به نياز متقاضيان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي CCNA کرده است مرکز آموزش مجازي پارس است. فراگيران پس از شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA در مرکز آموزش مجازي پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانايي و قابليت مورد نياز به منظور شرکت و کسب نمره قبولي در آزمون شرکت سيسکو موفق به اخذ گواهينامه شرکت در دوره CCNA معتبر اين مرکز نيز خواهند شد . 

فرصت هاي شغلي مهندسين شبکه | CCNA

از آنجا که توسعه و پيشرفت علم و تکنولوژي کليه ابعاد زندگي انسان ها را تحت تاثير قرار داده است و د راين ميان علوم کامپيوتري با سرعت بيشتري بر همه ابعاد زندگي افراد سايه انداخته و ادامه کار و زندگي بدون هماهنگي با اين روند را غيرممکن ساخته است اين تخصص در تمامي سازمان ها ، ارگان ها ، شرکت ها به شدت مورد نياز است . 
متخصصان شبکه مي توانند در پست هاي شغلي زير مشغول به کار شوند 
 
ادمين شبکه
کارشناس شبکه
کارشناس ارشد شبکه
مدير فناوري اطلاعات   (IT)
ادمين سيستم
کارشناس سيستم

 

مدرک CCNA یک مدرک بین المللی است.

ميزان درامد متخصصان شبکه | کارشناسان شبکه | مهندسين شبکه 

اگرچه در ايران آمار دقيقي از ميزان درامد شاغلان در هيچ حرفه اي در دست نيست اما با توجه به آمار غير رسمي شاغلان در اين حوزه از درامد خوبي برخوردار هستند . بنابر اين گذراندن دوره هاي آموزشي CCNA علاوه برا ين که منجر به افزايش موقعيت هاي شغلي موجود براي افراد خواهد شد مي تواند منجر به کسب درامدي قابل توجه خواهد شد . 
با توجه به مزاياي اشاره شده شرکت در دوره هاي آموزشي CCNA به کليه علاقه مندان و فارغ التحصيلان علوم کامپيوتر به شدت توصيه مي شود .

دریافت گواهینامه آموزشی CCNA

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس