تفاوت MBA و DBA در چیست؟

برای آنکه تفاوت بین دوره های MBA و DBA  را به خوبی متوجه شویم, در ابتدا لازم است تا پیرامون کلیات مدیریت اجرایی و بازاریابی توضیحاتی ارائه کنیم.

مدیریت در مفهوم فعلی پدیده‌ای جدید و رو به تغییر است.

مدیریت از مفهوم ریاست نئودالیسم آرام آرام تغییر ماهیت داده و پس از طی کردن مدیریت کلاسیک , نئو‌کلاسیک, علمی و… هم اکنون به مدیریت عملگرا و هدف محور تبدیل شده است.
مدیریت جدید مبتنی بر فناوری تکنولوژی علم جدیدی است.
در این دوره بیش از هر چیزی به مدیران مباحثی مانند:مدیریت منابع انسانی , بازاریابی و فروش ,مدیریت ریسک و بحران آموزش داده میشود و فارق التحصیل دوره های مرتبط با مباحث فوق، مدیریت MBA (به معنای کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار) نامیده میشوند .
مدیران MBA می آموزند که چگونه مجموعه ی خود را برای کسب درآمد و حداکثر سود هدایت کنند و اینکه چگونه با چالش های پیش روی خود مقابله کنند.
اما مدیریتDBA که به معنای دکترای حرفه ای کسب و کار است در اصل همان محتوای MBA را دارا است اما آنچه آن را با MBA متفاوت میکند نحوه ی نگرش به مسئله است در دوره ی MBA شما اصول اجرایی مدیریت کسب و کار را می آموزید , این در حالی است که مدیریت DBA به طور کلی مباحث را به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار می دهد در یک کلام مفهوم آن این است که مدیریت MBA حول محور مباحث اجرایی است و مدیریت DBA که سطح بالاتری دارد بیشتر بررسی های تحلیلی را انجام داده و به دنبال چرا هایی است که پیش می آید.
در هر صورت تغییرات اقتصادی چند ساله گذشته در دنیا آنقدر شدید بوده است که عملا بدون دانش مدیریتMBA و DBA نمی توان به آینده خوش بین بود.
ما نمی توانیم بدون دانش لازم در مدیریت منابع انسانی , بازاریابی , فروش و ….. در جامعه ی کاری فوق رقابتی این روزها دوام بیاوریم .
MBA و DBA را بدون حضور در کلاس بیاموزیم

شما میتوانید با 3گام ساده در این دوره ها به صورت مجازی شرکت کنید و مدرک معتبر دریافت نمایید
گام اول :مراجعه به سایت www.irarman.com و ثبت نام آنلاین در دوره
گام دوم :مطالعه مباحث آموزشی از طریق بسته های آموزشی و محتوای آنلاین
گام سوم :ارسال مقاله پایانی(به عنوان آزمون پایان دوره) و دریافت مدرک معتبر MBA یا DBA

مدرک بین المللی مدیریت DBA و مدیریت MBA
ضمنا شما پس از ارسال مقاله می توانید مدرک بین المللی مدیریت DBA و مدیریت MBA را که از آکادمی های بین المللی کشورهای آلمان ، انگلستان ، امریکا ، کانادا و .. صادر می گردد و دارای استعلام آنلاین از سایت مرجع آکادمی می باشد، دریافت نمائید.

نظرات و دیدگاه ها

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.
کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.
طراحی و توسعه با توسط تیم IT در پارس